Open Source marketing automation

Open source marketing automation

Open Source marketing automation?

Marketing automation ofwel geautomatiseerde marketing of Inbound marketing is hot binnen online marketing anno 2019. Maar wat is het precies en waarom zou je het gebruiken? En waarom is Open Source marketing automation extra interessant?

Eerst kort:

Wat is het niet?

Via Google Analytics krijg je alleen getallen. Maar wie zijn die bezoekers? Dat vertelt Google Analytics je niet. Het platform dat we jou aanbieden, biedt je veel gegevens, maar is niet alleen maar een verzameling getallen.

Wat is het wel?

Het gaat om het presenteren van de juiste informatie aan de juiste doelgroep op de juiste plaats en tijd. De combinatie van website, e-mail en SMS zijn daarbij de tools. Marketing automation gaat dus verder dan Analytics.

Belangrijk om te weten

CusUp maakt geen gebruik van systemen, die de door jou verzamelde gegevens ook doorverkopen. Jouw database = jouw database. Volledig in lijn met de nieuwe Europese richtlijnen voor privacy.

Marketing automation iets uitgebreider uitgelegd

Net als jij zit jouw (toekomstige) klant zeer waarschijnlijk niet te wachten op jouw irritante telefoontjes en e-mailtjes met verkoop-boodschappen. En ook steeds terugkerende banners die irriteren op het internet of spotjes die het plezier van TV-kijken vergallen, blijken in de praktijk ook nauwelijks effectief. Het is een oude manier om klanten te benaderen en werkt soms zelfs contra-productief. Met ‘marketing automation’ draai je het om: niet jij benadert je klant, maar hij benadert jou!

De kunst van marketing via je website is om

  1. te zorgen dat de juiste klant jouw website bezoekt
  2. als dat is gebeurd, die klant te verleiden om aan te geven, waarnaar hij op zoek is

Je marketeer weet inhoudelijk, hoe dat moet en wij bieden het platform, dat aan elke moderne website gekoppeld kan worden voor het vervolg. Bij ‘marketing automation’ draait het om het automatiseren van de interactie via je website met je klant. Heel gericht contact en … alleen als je klant daarom vraagt.
Met ons platform, een gratis handleiding en – als je dat wilt – Master Classes of Workshops bieden we jou en je marketeer de mogelijkheid om ‘het klanten verleiden om aan te geven, waarnaar ze op zoek zijn te automatiseren. De juiste boodschap aan de juiste klant op het juiste moment, dat is het idee! Booking.com en BOL.com zijn heel bekende voorbeelden van hoe succesvol dat kan zijn.

Maar ‘marketing automation’ is toch heel duur?
Tot voor kort was deze techniek alleen haalbaar met een fors budget. CusUp biedt je echter een volledig in Nederland gehost en actief onderhouden Open Source platform voor marketing automation op basis van het prijswinnende Mautic. Open Source, net als bijvoorbeeld Joomla! en WordPress om websites mee te bouwen. Als extra zorgen we ervoor, dat je onbeperkt kunt mailen via één van de grootste en stabielste mailservices ter wereld: die van AMAZON AWS.

De voordelen van Open Source
De voordelen van de Open Source marketing automation tool die we via de software van Mautic bieden, is de flexibiliteit, schaalbaarheid en het is betaalbaar. De bekende ‘old-school’ marketing automation leveranciers zoals Hubspot zijn ingewikkeld, niet flexibel en duur.

Wat voegt CusUp toe?
CusUp zorgt ervoor dat Mautic stabiel, veilig en up-to-date is op Nederlandse servers en voegt support toe. Bij onze implementatie van marketing automation maken we gebruik van verschillende fases: introductie, daadwerkelijke implementatie in je organisatie en tenslotte uitbouwen tot een volwaardig onderdeel van de totale marketing van je bedrijf. Je bepaalt zelf of en in hoeverre je van onze support daarbij gebruik wilt maken. Download hier de gratis Whitepaper ‘Het draait om Klantkennis’

Profiteer ook van ons aanbod en neem vrijblijvend contact op.